logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ارز دیجیتال پولکادات - آینده و قیمت آن

ارز دیجیتال پولکادات - آینده و قیمت آن
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به ارز دیجیتال پولکادات dot بپردازیم.

پولکادوت Polkadot نرم افزاری است که به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه جهانی رایانه ها برای راه اندازی بلاک چین است که در بالای آن کاربران می توانند بلاک چین های خود را راه اندازی کنند.

به این ترتیب ، پولکادوت یکی از تعدادی از بلاک چین های رقیب است که قصد دارد اکوسیستمی از ارزهای رمزنگاری شده را توسعه دهد ، نمونه های قابل توجه دیگر آن عبارتند از Ethereum (ETH) ، Cosmos (ATOM) و EOSIO (EOS).

با این حال ، پولکادوت ، که در سال 2020 راه اندازی شد ، یکی از جدیدترین ها است و تعدادی از ویژگی های فنی جدید را در جهت هدف بلند پروازانه خود معرفی می کند.

برای شروع ، پولکادوت طوری طراحی شده است که از دو نوع بلاک چین استفاده کند. یک شبکه اصلی ، به نام زنجیره رله ، که در آن تراکنش ها دائمی هستند ، و شبکه های ایجاد شده توسط کاربر ، به نام پاراچین.

Parachains را می توان برای هر تعداد استفاده سفارشی کرد و وارد بلاک چین اصلی کرد تا تراکنش های Parachain از امنیت مشابه زنجیره اصلی بهره مند شوند.

با این طرح ، تیم Polkadot ادعا می کند که می توان معاملات را تنها با استفاده از منابع محاسباتی مورد نیاز برای اجرای زنجیره اصلی ایمن و دقیق نگه داشت. با این حال ، کاربران می توانند مزایای بیشتری را برای سفارشی کردن بسیاری از پاراچین ها برای موارد مختلف استفاده کنند.

تا به امروز ، Polkadot تقریباً 200 میلیون دلار از سرمایه گذاران در دو فروش ارز دیجیتال DOT خود جمع آوری کرده است ، و آن را به یکی از بهترین پروژه های بلاک چین در تاریخ تبدیل کرده است.

چه کسی Polkadot را ایجاد کرد؟

Polkadot توسط گاوین وود (بنیانگذار اتریوم) در کنار بنیانگذاران پیتر چابان و روبرت هابرمایر در سال 2016 تاسیس شد.

سابقه وود قابل توجه است زیرا او Solidity را اختراع کرد ، زبانی که توسعه دهندگان برای نوشتن برنامه های غیر متمرکز (dapps) در Ethereum استفاده می کنند. او همچنین اولین CTO بنیاد اتریوم بود و قبلاً دانشمند تحقیقاتی در مایکروسافت بود.

وود در سال 2015 شرکتی به نام Parity Technologies را با Jutta Steiner تأسیس کرد. هدف آن پیاده سازی پروژه هایی بود که مایل به ایجاد اتریوم بودند. همچنین بر روی نرم افزارهای ضروری برای تأمین اتریوم ، از جمله یکی از دو مشتری که توسط اکثر گره های شبکه اجرا می شود ، کار کرد.

Parity Technologies در حال حاضر Substrate را نگه می دارد ، یک چارچوب توسعه نرم افزاری که عمدتا توسط توسعه دهندگان Polkadot که مایل به ایجاد سریع پاراچین هستند استفاده می شود.

بنیاد Web3

بنیاد Web3 غیر انتفاعی است که فروش توکن پولکادوت را انجام می دهد. گاوین وود همچنین رئیس آن است و او را به همراه پیت چابان تأسیس کرد.

بنیاد Web3 حدود 30 درصد از بودجه حاصل از پیشنهادات توکن را دریافت کرده و بر تخصیص این بودجه برای پیشرفت توسعه Polkadot نظارت می کند.

 Polkadot چگونه کار می کند؟

شبکه Polkadot امکان ایجاد سه نوع بلاک چین را می دهد.

The Relay Chain - بلاک چین اصلی Polkadot ، این شبکه جایی است که تراکنش ها نهایی می شوند. برای دستیابی به سرعت بیشتر ، زنجیره رله افزودن تراکنش های جدید را از اعتبار سنجی آن معاملات جدا می کند. طبق مدل 2020 ، این مدل به Polkadot اجازه می دهد تا بیش از 1000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

Parachains - Parachains  بلاک چین های سفارشی هستند که از منابع محاسباتی زنجیره رله برای تأیید صحت تراکنش ها استفاده می کنند.

Bridges  - پل ها (Bridges ) به شبکه Polkadot اجازه می دهند با بلاک چین های دیگر تعامل داشته باشد. کار برای ساختن پل هایی با بلاک چین هایی مانند EOS ، Cosmos ، Ethereum و Bitcoin ادامه دارد ، که به شما امکان می دهد توکن ها را بدون مبادله مرکزی عوض کنید.

زنجیره رله (The Relay Chain)

برای موافقت شبکه خود در مورد وضعیت سیستم ، زنجیره رله Polkadot از یک تنوع در اجماع اثبات سهام (PoS) به نام نامزدی اثبات سهام (NPoS) استفاده می کند.

این سیستم به هرکسی که با بستن ارز رمزنگاری شده در یک قرارداد ویژه سهم DOT می دهد اجازه می دهد یک یا چند نقش زیر را برای عملکرد آن ضروری انجام دهد:

اعتبارسنجان - اعتبار داده ها در بلوک های پاراچین. آنها همچنین در اجماع شرکت کرده و به تغییرات پیشنهادی در شبکه رای می دهند.

Nominators - با انتخاب اعتبارسنجهای معتبر ، زنجیره رله را ایمن کنید. نامزدها توکن های DOT خود را به اعتبارسازان واگذار می کنند و بنابراین رأی خود را به آنها اختصاص می دهند.

Collators - گره هایی اجرا می شوند که یک سابقه کامل برای هر پاراچین ذخیره می کند و داده های تراکنش پاراچین را به صورت بلوک برای افزودن به زنجیره رله ذخیره می کند.

Fishermen  - شبکه Polkadot را زیر نظر گرفته و رفتارهای بد را به اعتبارسنجان گزارش دهید.

کاربرانی که DOT ​​دارند و این نقش ها را انجام می دهند نیز واجد شرایط دریافت پاداش DOT هستند.

حکومت Polkadot

سه نوع از کاربران Polkadot می توانند بر توسعه نرم افزار تأثیر بگذارند.

این شامل:

دارندگان DOT (DOT holders)- هرکسی که توکن DOT خریداری می کند می تواند از DOT های خود برای پیشنهاد تغییرات در شبکه و تأیید یا رد تغییرات عمده پیشنهاد شده استفاده کند.

The Council - اعضای شورا که توسط دارندگان DOT انتخاب می شوند ، مسئول پیشنهاد تغییرات و تعیین تغییرات پیشنهادی دارندگان DOT در نرم افزار هستند. برای تصویب پیشنهادات اعضای شورا به آرای کمتری نسبت به دارندگان DOT عادی نیاز است.

کمیته فنی (The Technical Committee) - متشکل از تیم هایی که به طور فعال Polkadot را می سازند ، این گروه می تواند در موارد اضطراری پیشنهادات ویژه ای ارائه دهد. اعضای کمیته فنی توسط اعضای شورا رأی می دهند.

چه چیزی Polkadot را با اتریوم متفاوت می کند؟

با توجه به اینکه آنها یک موسس برجسته دارند ، گمانه زنی های زیادی در مورد تفاوت Polkadot با Ethereum وجود دارد.

در واقع ، Polkadot و به روز رسانی اصلی آینده Ethereum ، که با نام Ethereum 2.0 شناخته می شود ، شباهت های زیادی در طراحی و عملکرد دارند.

هر دو شبکه یک بلاک چین اصلی را انجام می دهند که در آن تراکنش ها نهایی می شوند و امکان ایجاد بلاک چین های کوچکتر را می دهند که از منابع آن استفاده می کنند. هر دو فناوری نیز به عنوان معیاری برای حفظ همگام سازی شبکه به جای ماینینگ از قفل گذاری استفاده می کنند.

تحقیقات در مورد چگونگی تعامل تراکنش های بین شبکه ها ادامه دارد. به عنوان مثال ، برابری ، فناوری را برای کاربرانی طراحی کرده است که ممکن است بخواهند برنامه هایی را استفاده کنند که از کد و جامعه اتریوم استفاده می کنند ، اما در Polkadot اجرا می شود.

در نهایت ، توسعه دهندگان می توانند از چارچوب توسعه Polkadot برای شبیه سازی یک نسخه از بلاک چین اتریوم استفاده کنند که می تواند در طرح های بلاک چین سفارشی خود استفاده شود.

پولکادات و حل مشکلات

مشکلات بلاک چین های موجود: تمرکززدایی ، سرعت و امنیت.

برای هر بلاکچینی که فکرش را بکنید ، این یک بازی انتخاب یک یا دو نفر از سه مورد است. این به عنوان معضل بلاک چین شناخته می شود. بیایید چند نمونه را بررسی کنیم…

اتریوم موفق است زیرا معماری مناسبی برای اجرای قراردادهای هوشمند دارد. اما بسیاری از افراد از عملکرد آن سوء استفاده کرده و پروژه های بی فایده ای مانند CryptoKitties ایجاد می کنند. در پایان سال 2017 ، این پروژه تقریباً 12 of از کل شبکه را اشغال کرد و معاملات را فلج کرد و همچنین هزینه های سرسام آوری را به دنبال داشت.

از سوی دیگر ، EOS معاملات تقریباً فوری را ارائه می دهد. با این حال ، اعتبارسنجهای بلوکی را معرفی کرده است که درها را برای دستکاری باز می کند. به همین دلیل است که EOS به عنوان یک شبکه بسیار متمرکز در نظر گرفته می شود.

همه بلاک چین ها برای پشتیبانی از برخی ویژگی ها معامله می کنند.

مسئله دیگری وجود دارد که انتقال ما از Web 2.0 به Web 3.0 را محدود می کند. صدها بلاک چین عمومی وجود دارد که همه اهداف خاصی را ارائه می دهند. همه این شبکه ها از یکدیگر جدا شده اند و نمی توان اطلاعاتی را بین پروژه ها رد و بدل کرد. به نظر می رسد که بانک ها یا موسسات مختلف مجاز به تعامل با یکدیگر نیستند. چنین عدم همکاری با یکدیگر مانع از پذیرش گسترده فناوری بلاک چین می شود.

Polkadot قصد دارد همه این مشکلات را برطرف کند.

Parachains و Parathreads

در حالی که زنجیره رله دائمی است ، پاراچین ها می توانند اتصال را قطع کرده و دوباره به شبکه متصل شوند. این اتصال بر اساس اشتراک ایجاد می شود - مشابه پرداخت های ماهانه ای که برای تماشای محتوای Netflix انجام می دهید.

Parachains بلاک چین هایی هستند که دائماً اجرا می شوند و با قفل کردن وجوه در طول مدت اجاره ، فضای خود را در شبکه Polkadot اجاره می دهند.

Parathreads از مدل پرداخت هزینه استفاده می کند. Parathreads بلاک چین هایی هستند که باید بیدار شوند و کمتر اجرا شوند.

چه چیزی Polkadot را به ویژه خوب می کند؟

در حال حاضر ، تقریبا 100 پاراچین می توانند به چند زنجیره ای متصل شوند ، که نشان دهنده سطح مقیاس پذیری و سرعت قبلاً دیده نشده است. پیش بینی می شود که یک سیستم کاملاً عملیاتی قادر به پردازش حداکثر 1.000.000 تراکنش در ثانیه باشد. و همه اینها در حالی که واقعاً غیر متمرکز هستیم - دیگر لازم نیست نگران معضل باشیم.

با طراحی ، پاراچین و پاراتریک می توانند ارتباط برقرار کنند. حتی بلاک چین های موجود مانند بیت کوین و اتریوم می توانند از طریق پل هایی به خانواده Polkadot بپیوندند. این مسئله انزوا را که در مورد بلاک چین های موجود بحث کردیم حل می کند.

علاوه بر این ، هزینه های اجرای چنین شبکه هایی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد زیرا عملاً یک زنجیره (رله) مسئول عملکرد است.

یکی دیگر از مزایای مهم Polkadot دوست داشتن توسعه دهندگان است. اکثر پاراچین ها با استفاده از Substrate ساخته می شوند ، یک چارچوب مدولار که به بلاک چین ها اجازه می دهد تا در عرض چند ساعت با مشخصات مشخص ساخته شوند. از آنجا که Relay Chain بر روی Substrate ساخته شده است ، هر بلاک چین مبتنی بر Substrate می تواند به راحتی به شبکه متصل شود.

آینده ارز دیجیتال پولکادات

زنجیره رله شبکه Polkadot از می 2020 فعال است.

کوساما را می توان یک شبکه آزمایشی برای Polkadot دانست. در حال حاضر ، عملکرد پروتکل Polkadot در این شبکه در حال آزمایش است. مکانیزم خاصی برای توزیع اشتراک در پاراچین ها - به نام حراج شمع - نیز بررسی می شود.

اعتماد زیادی به آینده Polkadot وجود دارد زیرا بیش از 100 پروژه (KILT ، Acala ، Edgeware ، Centrifuge ، Katal ، Polymath و غیره) در حال حاضر تصمیم گرفته اند از مکانیسم های Polkadot در ماه های گذشته استفاده کنند.

قیمت ارز دیجیتال پولکادات

برای مشاهده قیمت ارز دیجیتال پولکادات می توانید وارد سایت تریدینگ ویو یا کوین مارکت کپ شوید و قیمت روز آنرا مشاهده نمائید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.